Õuesõppepäev Raeküla kooli moodi - Matsalu

Kevade saabudes tekib Raeküla kooli lastes rännukihk. Miks mitte rännata, kui põnevaid sihtkohti läheduses jagub. Koolimajast kiputakse välja õppima. On tore,et õuesõppest on saanud Raeküla koolis traditsioon. Sedakorda viis rännutuhin lapsed Läänemaale imelise Penijõe mõisa parki õppima.
Ilmataadil oli plaan lapsi tüssata, kuid need ei lasknud tal toredat õuesõppepäeva ära rikkuda. Soojad riided selga ja nii koolipäev õues algaski. Raeküla kooli kolmandate klasside lapsed olid valinud endale meelepärased õppeprogrammid. Lapsed said uurida vee-elustikku, õppida tundma lindude kevadrände saladusi ning praktilisi näpunäiteid matkale minekuks.

Veeelustiku uurijad õngitsesid kahvaga tiigist ja jõest neid, kes parasjagu püünisesse jäid. Kui saak käes, mindi seda lähemalt uurima. Eriti põnev oli binokulaari abil neid elanikke lähemalt silmitseda, nii mõnigi neist tundus lastele koleda või hirmuäratavana. Lähemalt tehti tutvust sõudikute, ujurite, kirpvähkide ja liuskuritega. Isegi paar tigu õnnestus kinni nabida. Lapsed said teada, kes on kes, kus nad elavad ning mida söövad. Erilist põnevust tekitas konnakudu ja puude ladvus kõlkuv kotike, mis tegelikult osutus kukkurtihase pesaks. Kui veeasukad uuritud said, toimetati nad kodustesse vetesse tagasi.

Linnuurijad käisid uurimas, millised rändlinnud on tulnud  tiibu puhkama Matsallu, millised rändurid aga on jõudnud tagasi kodumaale. Laste erilise tähelepanu osaliseks sai kohalik valgetoonekure paar, kes oli oma koduks valinud mõisapargi.

Matkasellidele jagati aga tarkusi sellest, mida tarvilikku pista matkakotti, kuidas jätta maha märke, et teekonnal mitte eksida .Oluline oli ka see, et kui matkarajal kohatakse koduloomi, kuidas siis toimida, et sellistes kohtingutest kummalegi poolele kahju ei sünniks. Teavet jagati ka sellest, kuidas loodust puhtana hoida, et kõigil matkanautlejail ikka ilusaid looduselamusi oleks.


Õppepäeva võtsid kokku grupitegevused. Koolipäeva lõppedes olid lapsed muljeist õhevil. Õuesõpe on olnud alati lastele motivatsiooniallikaks millegi enama teada saamisel. Igatahes vaadati tagasiteel bussiaknast õue , uuriti linde ja kevademärke looduses. 







Kommentaarid