Terve aprillikuu
jooksul külastasid meie kooli algklasside lapsed teistmoodi koolitunde Pernovo
Hariduskeskuses ja tehnikamajas. Vahel on tore õppetööga tegeleda ka väljaspool
kooli, seda enam, et kodulinn pakub mitmeid toredaid koostöövõimalusi erinevate
õppeasutuste vahel.
Raeküla Kooli 2.
klasside õpilased käisid hariduskeskuses pidamas „Prügitundi“. Veidra nimega
tund oli aga väga tegus ja praktilist laadi. Koolitundides olid lapsed varem
vaadanud filme, kuulanud külalisesinejate loenguid ning meisterdanud
prügiskulptuure. Seekord oli aga igal lapsel võimalus ennast testida, et kas ta
ikka teab, kuidas prügi õigesti
sorteerida ja mida viia taaskasutuskeskusesse.
Õppetund algas
priskest prügikuhilast. Õpetaja suunas lapsi märkama erinevate siltidega
“prügikaste“ meie ümber. Ülesandeks oligi igale prügiliigile õige kodu
leidmine. Laste virgad näpud sorteerisid hoolega jäätmeid: vaieldi, arutleti ja
jõuti üheskoos tõeni. Iga kogumispunkti juures uuriti kõik koos läbi ka õpetaja
suunamisel. Toekas kuhi kadus kui nõiaväel-prügi saigi sorteeritud. Tõsi, kõik
ei sujunud vigadeta, kuid eks selleks me õpimegi, et päriselus vigu mitte teha.
Õpetaja kiitis lapsi, sest olime seni olnud ühed tublimaist. Ning, et kõik ikka
ka kodustele rääkimiseks meelde jääks, vaatasime ka filmi
prügikäitlusettevõttest “Paikre“. Laste oli põnevust laialt, kummaline küll, et
selline teema, mis igapäevaselt väga elevust ei tekitagi, võib olla nii
huvipakkuv.
Pärnu Raeküla Kooli 3. klasside õpilased on sel
õppeaastal eriti põhjalikult uurinud energia ja elektri teemat. Koos on
kuulatud ja kaasa räägitud energia saamise ja elektriks muutmise teemadel,
tehtud energiasäästlikkusele ja rohelise energia tootmisele ja kasutamisele üleskutsuvaid
plakateid ja külastatud elektri
teemalist praktilist tundi Tehnikamajas.
Õppetund
õpetaja Kalmeri juhendamisel algas sellega, et lapsed pidid ütlema, kus
on nad varem elektriga kokku puutunud. Huvitav küll, aga enamus väitis, et nad
polegi elektriga kokku puutunud J
Õpetaja selgitas meile, et elektrita me tänapäeval enam elu ette ei kujutaks
ning puutume elektriga igapäevaselt kokku, aga peame seda nii
enesestmõistetavaks, et ei pööra sellele enam tähelepanu.
Edasi läks asi päris praktiliseks ja lapsed said
ise proovida tööd sellise vahva masinaga,
nagu on multimeeter. Veel said
läbi katsetatud ning selgeks
sellised mõisted, nagu takisti, isolaator ja elektrijuht. Koos õpetaja abiga
ehitati vooluring ning pandi LEDpirn plinkima. Seda sai arvutis programmiga juhtida.
Lapsed tegutsesid sellise innuga, et unustasid
kella ja väsimuse. Kõik said oma töödega valmis ja igaühe leedpirn lõi uhkelt
põlema. Üks tüdruk kirjutas oma
tagasisidelehel, et tema sai selle tunniga teada, et elekter ja vooluring ei olegi
ainult poistele mõeldud teema, et sellega saavad hakkama suurepäraselt ka
tüdrukud.
4. klasside teema oli vesi ja reovesi. Koos
õpetaja Merike Palginõmme ja Pernova maja õpetajatega uuriti puhta ja reovee
omadusi ning vaadati, kuidas siis reoveest jälle puhas vesi saaks. Lapsed said
ka ise katsetada, kui aega– ja vaevanõudev see vee puhastamine on. Siit ka
kogemustele tuginev tähelepanek – me peame oma vett säästma ja mitte raiskama seda ilmaasjata.
On oluline, et
lapsed, kes kord saavad suurteks, ei unustaks asju, mis kooliajal on omaks
saanud. Ainult nii suudame ellu jääda selles tormavas, raiskavas ja saastavas
maailmas.
Kommentaarid
Postita kommentaar