1. juunil algusega kell 10.00 kogunesid kõik 2.-4.
klassi õpilased Raeküla Vanakooli keskusesse, et teha kokkuvõtted terve veerandi jooksul õpitust ja kogetust.
Lapsed olid pidulikud ja veidi ärevil, sest nii mõnelgi tuli oma ettekandega
kaaslaste ees esineda.
Konverentsi
juhatas sisse meie projektijuht
Marjaliisa Umb. Ta võttis kokku kõik
vahvad tegemised ja õppekäigud, mis me projekti jooksul kogenud olime, samas, aga tuletas meile meelde, et
oleme selle teemaga kogu aeg tegelenud, eks osalemine projektides
„Küünlaümbriste jaht“ ja „Vanapaber pole praht“ õpetavad ju ka meile säästvat
tarbimist.
Järgnes 2. a klassi omaloominguline „Prügiräpp“.
Kuigi see algas veidi häbelikult, said lapsed varsti hoo sisse ja nautisid
esinemist täiega. Teiste klasside koduse prügimajanduse uurimusest tegi
kokkuvõtte 2.c klassi õpetaja Kaja Lillipuu ja ülevaate 2. klasside
toimetamistest tegi 2.b klassi õpetaja Kersti Kirsipuu.
3. klasside ülevaate õpitust tegi õpetaja Pille
Nurk. 3.d klassi elektritarbimise uuringust andis ülevaate õpetaja Stella
Vilumets.
Siis järgnes kringlisöömine ja komm põses, väike
jalasirutuspaus ning mängud õues.
Samal ajal oli saalis pandud üles vahvad
dekoratsioonid ning konverentsi teise poole juhatas sisse lõbus ning hariv
näidend „Vapper keefir“ õpetaja Ülle Pääslase juhitud draamaringi esituses.
Toreda teatrielamuse said nii vaatajad kui ka näitlejad ise. Konverents jätkus laste koostatud uurimustega ja
edasi astusid üles 3.c klassi õpetaja Enel Telve ja õpilane Johanna Kivimäe ettekandega „Energia ja meie“.
4. klasside teema „Vesi ja reovesi“ esitlused tõid
vaatajateni uurimuse läbi viinud õpilased ise.
4.a klassi ettekande „Kuidas 4.a klassi õpilased
kodus vett tarbivad“ esitasid Maria Kõrvemaa ja Elisee Kask.
4.b klassi uurimuse „Vesi ja reovesi“ esitasid Kaisa Kannus, Agneta Kullamäe, Luise
Viisut ja Laura-Liisa Tõnn.
Seejärel järgnes kõige põnevam hetk – autasustati
tublisid konkursside ja viktoriini võitjaid. Kõik lapsed olid tublisti
panustanud ja aktiivsemaid ootas diplom ning auhind.
Oli tore, õpetlik ja kogu projekti kokkuvõttev
konverents. Loodame, et selle õppeaasta
jooksul on saanud meie õpilased mitmekülgseid teadmisi tarbimise kohta – oleme
õppinud tegema valikuid, kuidas tarbida igapäevaselt nii, et ei tekiks liigselt
jäätmeid ja ökoloogiline jalajälg oleks võimalikult väike. Oleme teadvustanud
omale vajalikkust tegutseda looduse ja elukeskkonna säilimise nimel ning omandanud
teadmisi, kuidas seda teha ja kõike seda ühiselt tegutsedes.
Kommentaarid
Postita kommentaar